News:

Support for jDownloads 3 has been ended
Since 17 August 2023 Joomla.org has discontinued support for Joomla 3.x. Therefore, we will no longer offer official support for our Joomla 3 jDownloads version 3.9.x from January 2024.
Please update your website to the latest Joomla version (Joomla 4 or Joomla 5) as soon as possible. Afterwards, please update jDownloads to the latest published version. The longer you delay, the more difficult the upgrade process for your website is likely to be.

Main Menu
Support-Forum

You have not supplied a valid HTTP status code - Fixed with pre-beta 2.

Started by Gratia-Mira, 19.11.2022 00:21:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Gratia-Mira

Lieber Arno

Nachdem ich die Erweiterung installiert habe, wollte ich ein Download machen. Leider bekam ich eine Fehlermeldung, bzw. Error.
Der offizielle jetzt Fehler lautet "0 - You have not supplied a valid HTTP status code". Heute Morgen konnte ich den Fehler (es war jedoch einen anderen) so umgeben. Mit der jetzigen Version (soeben heruntergeladen), kann ich dies nicht mehr. Ich hoffe, du findest eine Lösung.

Du kannst selber vorbeischauen:
https://www.edition-nehemia.ch/j4/mehr-top/downloads/kataloge-und-bestelllisten.html?view=category&catid=6

#   Function   Location
1   ()   JROOT/libraries/vendor/joomla/application/src/AbstractWebApplication.php:507
2   Joomla\Application\AbstractWebApplication->redirect()   JROOT/libraries/src/Application/CMSApplication.php:975
3   Joomla\CMS\Application\CMSApplication->redirect()   JROOT/components/com_jdownloads/src/Controller/DownloadController.php:529
4   JDownloads\Component\JDownloads\Site\Controller\DownloadController->send()   JROOT/libraries/src/MVC/Controller/BaseController.php:672
5   Joomla\CMS\MVC\Controller\BaseController->execute()   JROOT/libraries/src/Dispatcher/ComponentDispatcher.php:143
6   Joomla\CMS\Dispatcher\ComponentDispatcher->dispatch()   JROOT/components/com_jdownloads/src/Dispatcher/Dispatcher.php:55
7   JDownloads\Component\JDownloads\Site\Dispatcher\Dispatcher->dispatch()   JROOT/libraries/src/Component/ComponentHelper.php:355
8   Joomla\CMS\Component\ComponentHelper::renderComponent()   JROOT/libraries/src/Application/SiteApplication.php:200
9   Joomla\CMS\Application\SiteApplication->dispatch()   JROOT/libraries/src/Application/SiteApplication.php:241
10   Joomla\CMS\Application\SiteApplication->doExecute()   JROOT/libraries/src/Application/CMSApplication.php:294
11   Joomla\CMS\Application\CMSApplication->execute()   JROOT/includes/app.php:61
12   require_once()   JROOT/index.php:32
  •  

Arno

Hi Christoph,
das liegt daran, dass auf dem Server die Datei Downloader.php noch als downloader.php steht. Die muss wohl zuvor gelöscht werden um danach richtig kopiert zu werden. Werde ich schnell ändern.  ;)

Schau bitte hier nach: /components/com_jdownloads/src/Helper/

This is because the Downloader.php file is still on the server as downloader.php. It must be deleted beforehand in order to be copied correctly afterwards. I will fix this as soon as possible.

Please check here the file name: /components/com_jdownloads/src/Helper/
and correct him manually via FTP
Best Regards / Gruß
Arno
Please make a Donation for jDownloads and/or write a review on the Joomla! Extensions directory!
  •  

Gratia-Mira

Das geht ja superschnell  ;)

Und jetzt habe ich wieder den alten Fehler, denn ich vorerst umgehen kann, indem "joomlainstallation\components\com_jdownloads\src\Helper\JDHelper.php" die Zeilen 3619 bis 3624 auskommentiere. Hat das vielleicht mit der Mehrsprachigkeit zu tun? Ich habe keine Ahnung, wie das mit dem Log zusammenhängt.

1364 - Field 'language' doesn't have a default value
  •  

alebacci

Perfect. I renamed via ftp the file downloader.php as Downloader.php. Now works
  •  

Arno

Quote from: Gratia-Mira on 19.11.2022 00:53:59
Das geht ja superschnell  ;)

Und jetzt habe ich wieder den alten Fehler, denn ich vorerst umgehen kann, indem "joomlainstallation\components\com_jdownloads\src\Helper\JDHelper.php" die Zeilen 3619 bis 3624 auskommentiere. Hat das vielleicht mit der Mehrsprachigkeit zu tun? Ich habe keine Ahnung, wie das mit dem Log zusammenhängt.

Thanks for the error message. I will open a new topic for this.
Best Regards / Gruß
Arno
Please make a Donation for jDownloads and/or write a review on the Joomla! Extensions directory!
  •  

donkeyfly

Quote from: Gratia-Mira on 19.11.2022 00:53:59

Hallo zusammen,

ja, die Meldung bekomme ich auch

Grüße
  •