News:

Support for jDownloads 3 has been ended
Since 17 August 2023 Joomla.org has discontinued support for Joomla 3.x. Therefore, we will no longer offer official support for our Joomla 3 jDownloads version 3.9.x from January 2024.
Please update your website to the latest Joomla version (Joomla 4 or Joomla 5) as soon as possible. Afterwards, please update jDownloads to the latest published version. The longer you delay, the more difficult the upgrade process for your website is likely to be.

Main Menu
Support-Forum

Add Subcategories automatically to Top & Latest Module

Started by Tinga, 18.02.2015 14:51:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tinga

Hallo,

ich habe ein Frage zu den Modulen jDownloads Latest und Top.
Dort kann man in den Einstellungen auswählen welche Kategorien angezeigt werden.

Da einige meiner Kategorien viele Unterkategorien haben, müssen alle einzelnd hinzugefügt werden.
Außerdem lege ich häufiger mal neue Kategorie an, die dann alle manuell hinzugefügt werden müssen.

Gibt es in den Einstellungen vielleicht eine Option die alle Unterkategorien einer Kategorie einschließt?
Oder gibt es eine Möglichkeit den Code anzupassen?

Falls nicht währe es nicht schlecht wenn Ihr diese Funktion noch irgendwie einbauen könnten, wenn es ist kein großer Aufwand ist. ;)

Danke

Gruß Tinga

short englisch description:

Is it possible to include all subcategories of a category in the modules jDownloads Top & Latest?
So that I don't have to add every new subcategory i create to the module.
  •  

ColinM

Hi
Have just read your short English bit - my German is very poor!!
Yes the modules will show all downloads that the user can see, that is you need to get View Access Levels and Permissions correct.  See attached pic.  I have also set the show Categories option on, this shows the 'containing' category at the end of each download

Normally you only need to set those in the top level categories as they will cascade down to the sub categories and downloads.
Please see http://www.jdownloads.net/documentations/item/controlled-access-to-categories-and-downloads for examples of setting up

Colin


[gelöscht durch Administrator]
Colin M
  •  

Arno

Hi Tinga,
wenn du das Feld leer lässt, werden doch Downloads aus ALLEN Kategorien angezeigt. Bis auf die natürlich, die der jeweilige user nicht sehen darf.
Best Regards / Gruß
Arno
Please make a Donation for jDownloads and/or write a review on the Joomla! Extensions directory!
  •  

Tinga

Danke für eure Antworten,

ich hätte dazu schreiben sollen, das ich für jede Kategorieseite ein eigenes Modul mit den Top Downloads wollte.

Also zum Beispiel:
Das Modul auf der Seite: Kategorie 1 soll nur Downloads der Kategorie 1 und ihre Unterkategorien zeigen.
Das Modul auf der Seite: Kategorie 2 soll nur Downloads der Kategorie 2 und ihre Unterkategorien zeigen.
...
Ohne das ich in den Moduleinstellungen die Unterkategorien hinzufügen muss.

Sorry, das ich das nicht gesagt habe.

Danke
Gruß Tinga
  •  

Arno

Hi,
zur Zeit gibt es das Modul halt nur so wie es ist.
Wenn wir endlich die erste stabile Version veröffentlicht haben, können wir uns das eventuell noch einmal vornehmen. Aktuell fehlt einfach die Zeit dafür.
Ich verschiebe es mal nach: Vorschläge...
Best Regards / Gruß
Arno
Please make a Donation for jDownloads and/or write a review on the Joomla! Extensions directory!
  •